Er werden serieuze sponsors gevonden en ook het ministerie leverde een bijdrage. Het festival is ermee toegetreden is tot het canon van culturele evenementen. Maar de aloude clichés worden nog nog graag gehanteerd. In het festival krijgt 'de wat meer afwijkende genre-film' een kans. Het programma van een kleine vijftig films bestaat niet louter uit bloedige Hellraiser-achtigen. Ook 12 Monkeys van Terry Gilliam wordt vertoond en dat is toch amper een horrorfilm. Wel een 'fantastische'.
De kern van het festival blijft een keuze van recente horrorfilms, die officieel pas later of in het geheel niet in de bioscoop te zien zullen zijn. Onder de kleine twintig premières bevinden zich From Dusk Till Dawn van Roberto Rodriguez, Mute Witness van Anthony Waller, Strange Days van Kathryn Bigelow, Day of the Beast van Alex de la Iglesia, Village of the Damned van John Carpenter, The Stendhal Syndrome van Dario Argento Lord of Illusions van Clive Barker.
Barker en Argento zullen te gast zijn en verschijnen in een van de dagelijkse talkshows in de Alhambra- bioscoop. Voor de echte liefhebber zijn interessant het Wes Craven-retrospectief , waarin uiteraard A Nightmare on Elm Street niet ontbreekt. In een overzicht van Europese horrorfilms zijn ondermeer opgenomen Malpertuis van Harry Kümel en enkele titels van de onlangs overleden Italiaan Lucio Fulci, die daarmee ook meteen herdacht wordt.
Het Weekend of Terror vindt plaats in de nacht van zaterdag op zondag, traditioneel in Tuschinski. Voor de kleine liefhebber zijn drie jeugdfilms geselecteerd, waaronder The Secret of Rowan Inish, 'niet eng, maar wel spannend'.