Duidelijk begrepen wat mensen willen zien
Star Wars II nieuw op nummer een
Toen Journalist Bart Jungmann een artikel over de bedenker van Star Wars schreef, zette hij er de volgende kop boven: George Lucas 'begrijpt wat mensen willen zien'. Nederlandse bioscoopbezoekers gaven hem afgelopen weekeinde gelijk.
Net als in Amerika schoot Star Wars II: Attack of the Clones in de eerste week naar de hoogste positie van de Box Office toptien. De 'zeldzaam houterige romance' (David Sneek) tussen de toekomstige ouders van Princess Leia en Luke Skywalker haalde bijna een miljoen euro binnen. Ruim vier keer zoveel als de nummer twee van de lijst, Ali G.
Met de komst van de futuristische sage is een einde gekomen aan populariteit van de ijstijd. Ice Age was deze week nog steeds op 156 schermen te zien - dat is anderhalf keer zo veel als Star Wars - waardoor de omzet van de film nog enigzins het aanzien waard was. Maar de 636 euro omzet per scherm is bedroevend slecht. Ter vergelijking: vorige week haalde Ice Age 1406 euro per scherm op.