Donderdagavond ontvingen alle televisiestations en geschreven media in China een interne memo van de SARFT (een van de clubs die de Chinese media controleren ) waarin stond dat een reclame voor huidverzorging met Tang in de hoofdrol niet langer vertoond of verspreid mocht worden.
Ook werden alle Chinese awardshows geadviseerd Tang en de producers van Lust, Caution van hun gastenlijst te schrappen, en werden discussies op internet over Tang en de film verwijderd.
Er is vooralsnog geen officiële reden voor het verbod gegeven , maar Lust, Caution is in China controversieel wegens de expliciete seksscènes en het onpatriottistische gedrag dat de film portretteert.
Verschillende Chinese bronnen meldden dat Lee’s film door de Chinese regering niet goed werd ontvangen. De film zou volgens de autoriteiten ‘verraders verheerlijken en beledigend zijn voor patriotten.’
Lust, Caution betekende voor de 28- jarige Tang haar grote doorbraak bij het Chinese publiek. De film was in Hong Kong (waar de ongecensureerde versie werd vertoond) de meest succesvolle Chineestalige film van vorig jaar.