Philip Knatchbull, directeur van CAE, hoopt met deze dienst het bereik van filmtheaters te vergroten en mensen te bereiken die nooit naar de bioscoop gaan. Hij gaat ervan uit dat dit in geen geval slecht zal uitpakken voor de traditionele omzet van de bioscoop. The Guardian bericht dat de producent van In Our Name, Michelle Eastwood, opgetogen is: ‘We hebben gewacht op het moment dat de mogelijkheden die internet biedt, verder gaan dan enkel marketing. Natuurlijk heeft het grote scherm de voorkeur, maar als filmmaker wil je ook dat je film een zo groot mogelijk publiek bereikt.’
In Nederland wordt binnenkort ook een nieuw Video-on-Demand platform gelanceerd, op initiatief van de Nederlandse Vereniging van Speelfilmproducenten (NVS), het EYE Instituut en het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. De website met de werktitel Filmotech is een platform voor het project Beelden voor de Toekomst, waarin de Nederlandse beeldgeschiedenis van de afgelopen 100 jaar online beschikbaar wordt. Daarnaast zal het Nederlandse televisiedrama beschikbaar gemaakt worden en zullen Nederlandse en buitenlandse films worden aangeboden.
De Nederlandse Vereniging van Speelfilmproducenten (NVS) ziet Filmotech als een nieuw kanaal om meer publiek te genereren en om extra inkomsten te werven. Waar films voorheen na verloop van tijd van de markt verdwenen, kunnen ze nu online beschikbaar blijven. Bovendien kunnen films die te klein zijn voor een dvd-release op deze manier online worden uitgebracht in Nederland.