Versteeg heeft met A History of the Title Sequence een prijs van vijfduizend
euro in de wacht gesleept. Donderdag kwam de filmmaker terug uit New York.
Versteeg: 'Het was een reis van totale euforie. Het mooie is vooral dat het
eigen werk is waar ik volledig achter sta. Dat je daar dan voor beloond wordt,
is fantastisch.' Vorig jaar studeerde Versteeg af aan de Willem de Koning
Academie met de korte film.
A History of the Title Sequence,
ontworpen als een mogelijke titelsequentie voor een niet bestaande documentaire
, toont de geschiedenis van de titelsequenties in een notendop. Het filmpje
bevat de namen van titelontwerpers die een revolutionaire impact hebben gehad op
de geschiedenis en evolutie van titelsequenties in speelfilms.
Zo wordt er verwezen naar het knippen en verschuiven in Saul Bass' begintitels voor Psycho, de gekleurde cirkels van Maurice Binders ontwerp voor Dr. No, de eigentijdse flikkerende titels van se7en door Kyle Cooper en Danny Younts bevlekte titels voor Kiss Kiss Bang Bang en Sherlock Holmes.