De stunt heeft een nobel doel: geld inzamelen voor een liefdadigheidscampagne
van Unicef. Disney, Lucasfilm en Bad Robot (de productiestudio van Abrams)
hebben hiervoor de handen ineengeslagen in een project met de naam Star Wars:
Force for Change.
In de video, opgenomen op de Abu Dhabi-set van
de nieuwe Star Wars-film, licht J.J. Abrams toe: 'Met dit nieuwe initiatief
willen we proberen creatieve oplossingen te vinden voor grote problemen. Het is
ons doel om kinderen over de hele wereld te helpen, door het Unicef Innovation
Labs and Programs te steunen.'
De bedoeling is dat fans minimaal
10 dollar doneren via de
website, waarmee ze kans maken op een bezoek aan Pinewoods Studios in London
en een rolletje in de film. De opbrengst gaat dan naar Unicef. Disney was de
eerste donateur, met een bedrag van 1 miljoen dollar.
Wie naast de
hoofdprijs grijpt, maakt nog kans op andere prijzen, waaronder exclusieve
posters, T-shirts en een light-saber, afhankelijk van de hoeveelheid die wordt
gedoneerd.
De webstrijd loopt tot 18 juli. Bekijk het bericht van
Abrams hier.
Meespelen in Star Wars? Dat kan
Stunt ten bate van het goede doel
Zin om in Star Wars: Episode VII mee te spelen? Dat is misschien mogelijk. Regisseur J.J. Abrams liet in een video weten dat fans over de hele wereld kans maken op een figurantenrol in de nieuwe Star Wars-film.