Liefdevol becommentarieerde Antonioni en uitvoerig becommentarieerde Tarantino-productie kort besproken.
The Passenger
Zijn
stem is in de afgelopen dertig jaar minstens een octaaf omlaag gegaan. Op de
commentaartrack van The Passenger - beter bekend als Professione: reporter - van
Michelangelo Antonioni, herhaalt hoofdrolspeler Jack Nicholson vaak zijn beste
regels dialoog nog een keer. Waar hij in 1975 scherp en hard klonk, fluistert
hij nu heel intiem met een basstem in de microfoon. Het is een liefdevol
commentaar, van een Hollywoodacteur die zich er nog altijd over verbaast hoe
minimalistisch de Italiaanse regisseur te werk ging. 'Hij zoekt iets' zegt
Nicholson tijdens de opening over zijn personage, een journalist die de
identiteit van een overleden wapenhandelaar aanneemt. 'Dat is het hele verhaal
.' Later in de film wordt een auto in Barcelona even achternagereden door een
taxi, die na een paar seconden moet stoppen voor overstekende kinderen. 'Zo ziet
bij Antonioni een achtervolging eruit.'
Film: ****
Extra's: ****
Uitgebracht door: Sony
Hostel
Regisseur Eli Roth praat graag over
zijn film Hostel. Zó graag, dat hij maar liefst vier (!) commentaartracks
volpraat. Eén daarvan doet hij in zijn eentje, de andere drie samen met de
uitvoerende producenten (onder wie Quentin Tarantino), een paar acteurs, de
editor, Ain't It Cool-website-redacteur Harry Knowles en zijn broer Gabriel.
Zijn enthousiasme is aanstekelijk, net als Tarantino die bijna de hele film door
zit te lachen en zijn favoriete scènes becommentarieert. Op dvd wordt Hostel in
een 'unrated' versie uitgebracht, wat inhoudt dat een bepaalde gruwelijke scène
30 seconden langer is gemaakt. Verder is er nog een Making Of in drie delen en
een 'kill the car'-scène die vanuit vier hoeken te bekijken is.
Film: ***
Extra's: ***
Uitgebracht door Sony Pictures Home Entertainment