Zacht klinkt het geluid van bellen. Grote en kleinere bellen, eerst rustig, als van een paar kamelen die in hun bedaarde gang voorbijglijden. Dan wordt het geklinkel driftiger, bezwerend, alarmerend, gewelddadig zelfs. Soms juist verstild en vredig. Het zijn geluiden uit het leven van zes vrouwen met Afrikaanse roots uit alle windrichtingen, van Port-au-Prince tot Rotterdam en van Somalië tot Sevilla. De Frans-Rwandese zangeres, danseres, actrice en choreografe Dorothée Munyaneza verzamelde hun herinneringen in Mailles.
Het klokgelui in de voorstelling vertelt voor ieder een ander verhaal. Waar het bij Munyaneza staat voor de kerkklokken uit haar jeugd – met de achterliggende geschiedenis van de ‘witte paters’ die de Afrikanen kwamen kerstenen, vaak met geweld – denkt een ander aan koeien op een vredige Alpenweide, terwijl de volgende zich angstaanjagende voodooceremonies herinnert. Ondanks hun uiteenlopende levens zijn zij verbonden door universele ervaringen en gevoelens van geluk, onderdrukking, pijn en kracht.