Kinderen willen tegenwoordig geen prinses, piloot of piraat meer worden als ze later groot zijn, maar influencer. Iemand die op social media veel volgers heeft en zo zijn of haar publiek kan beïnvloeden om bepaalde dingen te doen of te kopen. Zo betaalt een merk maar al te graag 1,2 miljoen dollar aan de bekendste influencer Kylie Jenner (366 miljoen volgers) voor een simpele foto op haar account.
Nu is er naast Lil Miquela (een fictieve en virtuele influencer met 3 miljoen volgers) ook B; de eerste influencende bij. Het instagramaccount @bee_nfluencer postte twee jaar lang foto’s van deze bij-invloeder liggend op het strand, aan een meer in een yogapose of feestend in een discotheek. Oftewel; alles wat je bij een echte influencer ook tegen zou komen.
Dit account begon als een initiatief van BEE FUND, een stichting die zich inzet voor het beschermen van de bij. In 2021 kwam er helaas abrupt een einde aan het leven van B door, jawel, pesticiden. Maar het verhaal van de bijfluencer eindigt hier niet: sinds kort leeft B verder in de metaverse. In de virtuele gamewerled van The Sandbox vind je het bijzondere bijtje terug.