Hij is besluiteloos, kan niet plannen en doet te weinig met zijn leven. Filmmaker Vincent Boy Kars (1990) vond dat zijn vriend Metin eens van de bank moest komen om zijn ambities waar te maken. Hij kreeg een idee: als hij nu eens een maand lang de regie over Metins leven nam en alle belangrijke beslissingen voor hem zou nemen. Het resulteerde in Independent Boy (2017), een documentaire die dat proces volgt en daarmee interessante vragen oproept over succes en over de reikwijdte van filmmaken.
Met zijn eerste lange film zette de Rotterdamse regisseur iets in gang. Kars: ‘Ik voelde na Independent Boy dat ik iets in handen had. Wat, dat wist ik nog niet precies, maar ik wilde het onderzoek dat ik met de film gestart was voortzetten.’ Het zou een trilogie worden over de millennialgeneratie, bedacht Kars, waarin hij verschillende nieuwe vormen van filmmaken zou gaan uitproberen. ‘Ik wilde iets doen wat nog niet eerder was gedaan. Spelen met het medium.’
Deel 2 van de trilogie was Drama Girl (2020), een intrigerende cross-over tussen documentaire en speelfilm, waarin danseres en medemillennial Leyla de Muynck scènes uit haar eigen leven naspeelt. Feit en fictie lopen in elkaar over in deze verkapte therapiesessie, waarin De Muynck belangrijke levensgebeurtenissen herbeleeft en daarop reflecteert in gesprekken met Kars.