Apolonia Sokol heeft roots in Wit-Rusland, Polen, Frankrijk en Denemarken en spreekt al deze talen. Ze wil kunstschilder worden, een hele grote, en gaat naar een prestigieuze academie aan de overkant van de Seine, een plek die contrasteert met haar afkomst en ouderlijk huis, een vervallen theater middenin Parijs. Geld is er weinig, maar creativiteit des te meer: het theater is een ontmoetingsplek voor schrijvers, kunstenaars en activisten, een broedplaats vol poezen, rommel, logees en kunst. ‘Een magisch theater met Apolonia in de hoofdrol,’ vat de Deense regisseur Lea Glob haar documentaire Apolonia, Apolonia samen.
In dat magische theater gebeurt van alles: een casual moment aan de keukentafel blijkt opeens een break-up-scène te zijn; Apolonia wordt voor onze ogen gedumpt door haar vriendje. We zien Apolonia door de videoarchieven van haar ouders struinen, en daar zit ook de sekstape bij waarop haar eigen verwekking te zien is. Uiteraard mogen wij ook even meekijken, net als naar de bevallingsvideo van baby Apolonia. Haar moeder schreeuwt haar naam op het moment dat ze ter wereld komt, en dat blijkt voorspellend, want Apolonia’s hele leven is er een vol hoofdletters en uitroeptekens.