‘Well, nobody’s perfect.’ Zelfs wie de klassieke komedie Some Like it Hot (1959) nooit heeft gezien, zal deze slotregel vast herkennen. Het is er een uit de categorie ‘Forget it Jake, it’s Chinatown’ en ‘Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship’. Cineast Billy Wilder was er goed in, sterke uitsmijters verzinnen. ‘Shut up and deal’ is er ook zo een, uit de komedie The Apartment (1960). En ‘Alright Mr. DeMille, I’m ready for my close-up’, uit Sunset Boulevard (1950).
Grappig genoeg vond Wilder de bewuste regel zelf aanvankelijk niks. Toen de opnames van Some Like it Hot al in volle gang waren, zat hij met schrijfpartner Izzy Diamond nog druk te schaven aan de laatste dialoog, zo vertelde hij ooit in een interview met collega-filmmaker Cameron Crowe: ‘Het was weekend, iedereen was weg en wij zaten nog in de studio. Eerder waren we er steeds niet uitgekomen. Op zeker moment kwam Izzy met dat “Nobody’s perfect”, en toen zei ik: “Nou goed, zet maar neer, dan staat er tenminste iets. Tussen het filmen door broeden we dan nog wel op een écht grappige regel.” Maar dat kwam er niet meer van, dus bleef dit staan. En toen kwam de première en ging het publiek helemaal stuk. Geestig toch? Zo worden films dus gemaakt.’