Wie zijn we als we niet meer werken? En wat betekent het als we alleen maar werken? De Zweedse regisseur Erik Gandini reist voor een antwoord op deze vragen naar Italië, de Verenigde Staten, Zuid-Korea en Koeweit. Het resulteerde in de fascinerende documentaire After Work, die een kleurrijk, spannend en caleidoscopisch beeld schetst van de toekomst van werk.
Het is een opvallend contrast tussen Yoo Deug Yeon en Armando Pizzoni. Yeon slaapt nooit meer dan vijf uur per nacht, heeft geen hobby’s en besteedt nauwelijks aandacht aan zijn gezin. Zijn hele leven bestaat uit werken. Pizzoni hoeft dankzij een erfenis niet te werken. Toch is hij onvermoeibaar aan het werk als tuinman, onder meer op zijn landgoed, bezig met het minutieus trimmen van de perfect symmetrische heggen.
Allebei hebben ze, om uiteenlopende redenen, hun werk nodig. Maar tewijl Pizzoni veel voldoening uit zijn werk c.q. hobby haalt, lijkt Yeon uitgeput en ongelukkig. Tegen zijn dochter zegt hij dat het succes van zijn gezin zijn beloning is. Zij denkt daar anders over.